Skillnader mellan versionerna 24 och 27 (sträcker sig över 3 versioner)
Version 24 vid datum 2013-10-25 23:09:46
Storlek: 2734
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Version 27 vid datum 2013-10-25 23:16:18
Storlek: 3102
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Raderingar markeras som den här. Bidrag är markerade som den här.
Linje 35: Linje 35:

{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+45+efter+Datong.JPG|efter Datong|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+46+efter+datong.JPG|efter datong|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+47+Kinesiska+muren.JPG|Kinesiska muren|width=500}}

Mot NordKinesiska slätten och Beijing

Naturgeografin Karta resväg

Dinoland Hjulbytet

Muren? Kinseisk mur

Mellan Jining och Datong fotade vi tidigt på morronen två landskap tätt efter varandra. En senare kartkontroll talar för att vi ovetande fick med delar av en gammal kinamur som järnvägen ska korsa i detta område. På den första bilden är det i så fall ett ljust streck som skär snett upp i bergen bortom dalen. På nästa bild är muren en starkt vittrad jordvall parallellt intill järnvägen och avskuren av ett vattenflöde.

Före Datong Datong

Datong station kolvagnar

Datong datong

Datong

Efter Datong Efter Datong Efter Datong Efter Datong Efter datong

efter Datong efter datong Kinesiska muren

Busvebacken: NordKinesiska (senast redigerad 2015-08-02 11:59:26 av JanNilsson)