Skillnader mellan versionerna 7 och 91 (sträcker sig över 84 versioner)
Version 7 vid datum 2013-10-24 22:41:09
Storlek: 1197
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Version 91 vid datum 2013-11-02 00:03:54
Storlek: 29
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Raderingar markeras som den här. Bidrag är markerade som den här.
Linje 1: Linje 1:
== Mot NordKinesiska slätten och Beijing ==



{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=Inre+o+yttre+Mongoliet.jpg|Naturgeografin|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=Transmongol.jpg|resväg|width=400}}

{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+29+Erenhot.JPG|Hjulbyte|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+28+Hjulbyte+till+Kina.JPG|width=600}}

{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+32+f%C3%B6re+Datong.JPG|Muren?|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+33+Muren+f%C3%B6re+Datong.JPG|width=500}}

''Mellan Jining och Datong fotade vi tidigt på morronen två landskap tätt efter varandra. En senare kartkontroll talar för att vi ovetande fick med delar av en gammal kinamur som ska korsa järnvägen i detta område. På den första bilden är det i så fall ett ljust sträck som skär snett upp i bergen bortom dalen. På nästa bild är muren en starkt vittrad jordvall parallellt intill järnvägen och avskuren av ett vattenflöde. ''
Beskriv NordKinesiska här.

Beskriv NordKinesiska här.

Busvebacken: NordKinesiska (senast redigerad 2015-08-02 11:59:26 av JanNilsson)